W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2015 odbyło się pierwsze spotkanie projektowe w Elblągu, w Polsce. Było to spotkanie projektowe dla nauczycieli z wszystkich uczestniczących szkół partnerskich. Służyło jako spotkanie przygotowawcze i organizacyjne dla nauczycieli biorących udział w projekcie, aby poznać i nawiązać kontakt z europejskim zespołem Erasmus +, do budowania konstruktywnej komunikacji i skutecznej współpracy na rzecz dobrych praktyk. Wymieniliśmy różne sposoby podejścia do przewidywanych tematów i w twórczej atmosferze szukaliśmy sposobów motywowania uczniów do aktywnego udziału w międzynarodowym zespole.
Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą:
• ważne, aby zapewnić stały rytm np. wyznaczyć ramy czasowe, kiedy córka lub syn ma czas przeznaczyć tylko na naukę; prośba do Państwa o ograniczanie w tym czasie korzystania przez nastolatków z telefonu w celach towarzyskich z uwagi na dodatkowe rozpraszanie się;
• pomocne będzie zrobienie grafiku zajęć szkolnych (widocznego dla dziecka i rodzica) wraz z przerwami na np. domowe obowiązki lub czas wolny celem zapewnienia równowagi pomiędzy obowiązkami i przyjemnościami;
• zachęcanie do codziennej rozmowy z nastolatkiem, co przerabiał na zajęciach celem wzmacniania jego wytrwałości do nauki; ważne, aby takiej rozmowie towarzyszyła atmosfera zaciekawienia rodzica tym, co mówi córka lub syn; unikając krytyki i oceniania;
• docenianie za wytrwałość, gotowość pokonywania trudności poprzez uśmiech, pochwalenie;
• w razie wątpliwości nastolatka lub niechęci do nauki omawianie praktycznego zastosowania wiedzy i umiejętności szkolnych w życiu codziennym. Proszę pamiętać, że zachowanie stałego rytmu nauki pozwoli naszym nastolatkom na płynny powrót do regularnego chodzenia do szkoły. Aktualna sytuacja jest wyjątkowa, dlatego Państwa dzieci będą różnie reagować. Warto rozmawiać o tym jakie towarzyszą im myśli, odczucia celem wysłuchania bez oceniania – możliwość „wygadania się” często obniża niepokój emocjonalny.
W razie utrzymującego się niepokoju można skorzystać z prezentacji SWPS: „Stres okiełznany – jak działa na nas stres i jak sobie z nim radzić” dr A. Mościcka -Teske https://www.youtube.com/watch?v=njcl-2T9Qhg
psycholog Natasza Wojtaszek
Od bardzo dawna prowadzona jest systematycznie papierowa Kronika Szkolna.
Dzisiaj, większość dokumentów poddawana jest digitalizacji, więc my również przeniesiemy nasze "starodruki" do przestrzeni cyfrowej.
Zdjęcia wykonane zostały w 2012 roku i czekały na wolny czas i okazję, a ta właśnie nadchodzi, to nasze 75-lecie.
Jeśli zdążymy, to powtórzymy zdjęcia, aby jeszcze lepiej uwiecznić naszą historię.
Zapraszamy do lektury
Wkrótce rusza rekrutacja do programu Elbląska Szkoła Eksperymentu
Depresja nie jest chwilowym obniżeniem nastroju. To poważna choroba, która znacznie utrudnia funkcjonowanie w wielu sferach życia. Jest źródłem cierpienia dla osób, które jej doświadczają. To choroba, która dotyka miliony osób w Polsce, także młodych ludzi.
Depresja może dotknąć każdego człowieka bez względu na płeć, wiek czy status społeczny. Często rozwija się latami, dyskretnie i powoli odbierając radość z życia. Charakteryzuje ją uporczywy smutek, brak energii, brak zainteresowania czynnościami, które dotąd sprawiały przyjemność i dawały satysfakcję. Towarzyszyć jej mogą problemy ze snem (bezsenność lub ospałość), niepokój, trudności z koncentracją, utrata poczucia własnej wartości, poczucie winy lub beznadziei istnienia.
W całej Polsce działają telefony zaufania, z których można skorzystać. Są to:
Wsparcie można znaleźć również w internecie, m.in. na stronach takich jak:
Biblioteka szkolna czynna:
poniedziałek 8.00-13.30
wtorek 8.00-13.30
środa 8.00-13.30
czwartek 8.00-13.30
piątek 8.00-13.00
W dniu 17 grudnia 2024r. klasy 2b i 2c biologiczno-chemiczne uczestniczyły w Młodzieżowym Spotkaniu z Medycyną na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Młodzież miała okazję zapoznać się z bardzo aktualnymi problemami dotyczącymi każdego z nas a szczególnie ludzi młodych to znaczy problemu stresu i wpływu snu na dobre samopoczucie. Był też czas na wykład i dyskusję na temat fenotypu folianowo – homocysteinowego, gdzie przedstawiona analiza czynników ryzyka dała młodzieży obraz problemu związanego z brakiem homeostazy organizmu wpływającej bezpośrednio lub pośrednio na zdrowie ludzkie.
W dniach 8–9 stycznia 2025 roku w Danii odbyło się spotkanie projektowe w ramach inicjatywy SCONE (Sieć Współpracy na rzecz Zrównoważonego Rozwoju w Południowym Bałtyku).
Celem tego spotkania było omówienie projektu, który skupia się na promowaniu edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w szkołach średnich oraz wzmacnianiu współpracy transgranicznej w regionie Południowego Bałtyku.