W dniach 14.11.2022 - 18.11.2022 miałem przyjemność uczestniczyć w wyjeździe studyjnym do Brukseli do Parlamentu Europejskiego. Moją szkołę oprócz mnie reprezentowali: Maja Kusiak, Paulina Ulikowska oraz Jakub Chojnacki. Podczas wycieczki mogłem poznać wiele nowych osób z całej Polski.

Pierwszy dzień spędziliśmy w drodze do Belgii która zajęła ok. 17 godzin.

Naszym pierwszym przystankiem, drugiego dnia było zwiedzanie Brugii zwanej również "średniowieczną Wenecją". Wraz z nowymi kolegami wykupiliśmy spływ po kanałach miasta, podczas którego przewodnik opowiadał nam o szczególnych miejscach i wydarzeniach w tym mieście. Największe wrażenie zrobiła na mnie infrastruktura starego miasta . Wiele budynków, które powstały setki lat temu, mimo wydarzeń historycznych zachowało się do dziś. Tego samego dnia przyjechaliśmy do Brukseli i zameldowaliśmy się w hotelu, który znajduje  się na terenie starego miasta. Wieczorem po kolacji zwiedziliśmy centrum miasta, w tym Grand Place.

Trzeci dzień był dla mnie pełen wrażeń. Rano wyjechaliśmy z hotelu na zwiedzanie stolicy. Podczas zwiedzania mieliśmy kilka postojów aby zrobić zdjęcia jednych z kluczowych miejsc w Brukseli takich jak: Pałac królewski, grób nieznanego żołnierza. Po południu mieliśmy okazję spróbować prawdziwych frytek belgijskich, które według mnie różnią się od polskich smakiem i formą podania.

Po degustacji poszliśmy do głównego punktu naszej wycieczki - Parlamentu Europejskiego. Po przejściu procedury bezpieczeństwa spotkaliśmy się z Eurodeputowanym który nas zaprosił - Panem Premierem Włodzimierzem Cimoszewiczem. Niestety ze względu na incydent który wydarzył się przy granicy polsko-ukraińskiej Pan Premier był z nami krócej. Zwiedzając parlament mogliśmy zobaczyć m.in. sale sesyjną w której obywają się posiedzenia oraz sesję parlamentu.

Ostatni dzień w Brukseli był również ciekawy. Wybraliśmy się do Domu Historii Europejskiej. W muzeum mogłem dowiedzieć o wydarzeniach, które przyczyniły się do powstania Unii Europejskiej. Ekspozycje muzeum stanowiło wiele dzieł, które w unikatowy sposób prezentowały historie powstania Europy.

Po udanym zwiedzaniu muzeum wyruszyliśmy w podróż powrotną do Polski.

Moim zdaniem wyjazd był bardzo udany. Poznałem wiele nowych osób i zwiedziłem wiele miejsc, o których słyszałem tylko z opowieści i widziałem w telewizji.