KLAUZULA INFORMACYJNA DLA RODZICÓW/PRAWNYCH OPIEKUNÓW I UCZNIÓW
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. KAZIMIERZA JAGIELLOŃCZYKA W ELBLĄGU

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL) informujemy, że:

Czytaj więcej...

We wtorek i środę tj. 6 i 7 września br. zapraszamy wszystkich zainteresowanych kupnem lub sprzedażą podręczników szkolnych oraz opracowań naukowych na kiermasz.

Jak w minionych latach odbędzie się on w dużej sali gimnastycznej, czyli w tzw. "balonie" podczas długiej przerwy (10.35-10.55).

 

Życzymy udanych zakupów

Bibliotekarze 

Światowy Dzień Zdrowia PsychicznegoŚwiatowy Dzień Zdrowia Psychicznego ustanowiony został w 1992 przez Światową Federację Zdrowia Psychicznego. Celem jest promocja zdrowia psychicznego, ale także zwrócenie uwagi ludzi na problemy natury psychicznej, z którymi obecnie zmaga się coraz więcej osób. To także walka ze stygmatyzacją i edukacja.

Zdrowie zgodnie z definicją WHO składa się z dobrostanu w trzech zakresach: fizycznym, psychicznym i społecznym.

Zdrowie psychiczne to więcej niż brak zaburzeń psychicznych. Jest ono dobrostanem, w którym realizowane są możliwości jednostki, radzi sobie ona z sytuacjami życiowymi, uczestniczy w życiu społecznym, a także produktywnie pracuje. Zdrowie psychiczne jest nie tylko brakiem zaburzeń, ale stanowi również podstawę dobrego samopoczucia i zdolności funkcjonowania w społeczeństwie. 

Czytaj więcej...

Uroczyste zakończenie nauki w II LO🏫
Pożegnaliśmy uczniów klas czwartych. W piątek 26 kwietnia 2024r w sali Kina Światowid zebrali się uczniowie klas maturalnych często wraz z rodzinami, dyrekcja szkoły i nauczyciele by wręczyć świadectwa ukończenia liceum. Podsumowano osiągnięcia z czterech lat nauki – te naukowe i te sportowe i kulturalne.
Klasy wypracowały bardzo wysokie średnie ocen. Spośród 155 osób aż 129 otrzymało świadectwa z czerwonym paskiem. Oto ranking:

Czytaj więcej...

20240516 Dwojka dla AfrykiOd wielu lat uczniowie naszej szkoły wspierają edukację w... Afryce! Dzieje się to w ramach tzw. adopcji na odległość. Ludzie z bogatszych rejonów świata przesyłają pieniądze do uboższych, głównie do Afryki, Ameryki Łacińskiej czy niektórych części Azji. Stosunkowo nieduże dla nas kwoty pozwalają ukończyć przedszkole, szkołę a nawet studia osobom, które inaczej nie mogłyby się kształcić. Ostatnio nasza szkoła przez kilka lat wspierała Dimanche Djebabe z Kamerunu. Dzięki nam ukończył studia medyczne! Wcześniej pomagaliśmy dziewczynce Adora-Divine Medontem.

Obecnie chcemy zebrać po 2 zł od każdego ucznia II LO. Nasza akcja Dwójka ala Afryki trwa do końca maja. Prosimy gospodarzy klas o zebranie środków od koleżanek i kolegów. Następnie poprzez koordynatorkę wolontariatu naszej szkoły p. Annę Wawrzyniak oraz sekretariat zostaną one przelane na konto Centrum Misyjnego Sióstr Pallotynek z Poznania (http://www.misjepallotynek.pl/). Do końca czerwca poznamy imię i nazwisko dziecka, które z nich skorzysta. Otrzymamy jego fotografię. Zbierane pieniądze są przeznaczane dla konkretnej osoby znanej z imienia i nazwiska. Siostry pallotynki dbają o ich wydawanie w Afryce i w ten sposób mogą wspierać i edukować ludzi żyjących w bardzo trudnych warunkach.

Dziękuję za Wasze dobre serca i gotowość do pomagania!

ks. Marek Piedziewicz

Podstawą działania Rzecznika Praw Ucznia jest Statut II LO a w uzasadnionych przypadkach Konwencja Praw Dziecka.

  1. Zadania i rola Rzecznika Praw Ucznia w szkole
    • Pomoc całej społeczności uczniowskiej w rozwiązywaniu problemów i wyjaśnianiu wszelkich niejasności dotyczących Wewnątrzszkolnych Zasad Oceniania i Programu wychowawczo-profilowego.
    • Reprezentowanie interesów uczniów przed dyrekcją szkoły oraz Radą pedagogiczną.
    • Świadczenie pomocy merytorycznej uczniom i wyjaśnianie jak korzystać z praw i szanować prawa innych.
    • Przeciwdziałanie łamania prawa w szkole.
    • Rozwiązywanie konfliktów uczeń-nauczyciel.
    • Zwiększanie świadomości prawnej uczniów, nauczycieli i rodziców.
  2. Sposoby działania Rzecznika Praw Ucznia.
    • Rozpatrywanie indywidualnych skarg uczniów.
    • Udzielanie porad uczniom, nauczycielom i rodzicom.
    • Współpraca z pedagogiem szkolnym, a w razie potrzeby z psychologiem czy prawnikiem.
    • Współdziałanie w realizacji szkolnych programów profilaktycznych.
  3. Uprawnienia Rzecznika Praw Ucznia.
    • Ma prawo do swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów.
    • Podejmuje działania na wniosek stron: uczniów, rodziców, nauczycieli lub pracowników szkoły.
    • Działa według ustalonego trybu postępowania:
      • - zapoznaje się ze zdaniem stron konfliktu,
      • - podejmuje negocjacje ze stronami,
      • - zasięga opinii pedagoga szkolnego, wychowawcy,
      • - w sytuacjach najtrudniejszych występuje do dyrektora szkoły o podjęcie decyzji w sprawie dalszego postępowania.
    • Rzecznik Praw Ucznia zajmuje się wszystkimi sprawami dotyczącymi przestrzegania praw ucznia w szkole. W każdej problematycznej sytuacji można się do niego zwrócić i prosić o pomoc.
    • Udostępnia regulaminy szkolne i pomaga je zinterpretować. Jest mediatorem w sprawach trudnych, spornych i nietypowych.
    • Zawsze zachowuje dyskrecję, a wszelkie uzyskane przez niego informacje stanowią tajemnicę służbową.

Rzecznik praw ucznia w roku szkolnym 2020/2021:

mgr Małgorzata Rydelek

Wrześniowy kiermasz podręczników
Przez dwa kolejne dni (6 i 7 września 2021r.) można było zaopatrzyć się w różne książki przydatne w nauce(nie tylko podręczniki). Kiermasz szkolny zawsze daje możliwości zrobienia dobrego „interesu” zarówno sprzedającym jak i kupującym. I w tym roku, podobnie ja w poprzednich latach, frekwencja dopisała. Cieszymy się.
Uwaga!
Absolwenci szkoły mają jeszcze wiele książek do sprzedania. Pozostawili w bibliotece dane kontaktowe. Zainteresowanych kupnem zapraszam do biblioteki szkolnej
Edyta Andruszewska

Czytaj więcej...

10 października obchodzony jest Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego.
Czas pandemii odbił się i nadal odbija na naszym zdrowiu psychicznym. Problem dotyczy zarówno osób dorosłych, jak i dzieci oraz młodzieży.  Już przed pandemią, szacowano, że jedna na osiem osób na świecie żyła z zaburzeniami psychicznymi. Jednocześnie dostępność do usług na rzecz zdrowia psychicznego jest nadal niewystarczające, znacznie niższa od tego, co jest potrzebne.
Osoby, które cierpią na choroby psychiczne, muszą zdawać sobie sprawę, że ich problemy nie są powodem do wstydu. Są to schorzenia, jak każde inne - również wymagają odpowiedniego leczenia. Szukanie pomocy to nie wstyd a forma dbania o samego siebie i swoje zdrowie.
Ze względu na to, że zaburzenia psychiczne często budzą skrajne emocje, a ludzie, którzy na nie cierpią, spotykają się z niezrozumieniem - ważne jest zwiększanie świadomości społeczeństwa.  Dlatego celami Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego są:
- profilaktyka zaburzeń psychicznych,
- zapewnienie pomocy osobom zmagającym się z chorobami psychicznymi,
- akcje na rzecz przeciwdziałania stygmatyzacji osób cierpiących,
- edukacja dotycząca rodzajów i objawów zaburzeń psychicznych,
- edukacja dotycząca sposobów radzenia sobie ze stresem i presją społeczną.
W naszym otoczeniu znajduje się wiele osób, które zmaga się z różnego rodzaju zaburzeniami psychicznymi. Najprostszym sposobem, aby im pomóc, jest okazanie wsparcia i zrozumienia. Są to ludzie, którzy potrzebują bliskości i normalnych reakcji drugiego człowieka. Często wystarczy rozmowa. Nie można jednak naciskać, narzucać się i bagatelizować cudzych uczuć.
Formą wsparcia jest również zaproponowanie profesjonalnej pomocy psychologicznej lub psychiatrycznej. Wśród wielu osób budzi do dyskomfort. Jednak warto je wspierać w tej decyzji, ponieważ często jest to jedyna droga, aby poczuć się lepiej.
Aby dbać o swoje zdrowie psychiczne, nie trzeba podejmować wielkich działań. Ważne są:
- odpoczynek i wystarczająca ilość snu,
- otaczanie się ludźmi wzbudzającymi pozytywne emocje i wspierającymi nas,
- akceptacja swoich myśli i emocji,
- danie sobie pozwolenia na odczuwanie różnych emocji (nie tylko tych pozytywnych),
- szukanie źródła negatywnych emocji i dążenie do zmiany,
- nauczenie się technik radzenia sobie ze stresem,
- nauczenie się mówienia o swoich uczuciach,
- nauczenie się asertywności,
- znalezienie pasji lub wyrobienie w sobie nawyku (np. codziennych spacerów),
- poświęcanie 15 minut dziennie na relaksację,
- przestanie porównywania się z innymi,
- nauczenie się proszenia o pomoc,
- nauczenie się odpuszczać.
Miejsca wsparcia:
Telefon Zaufania dla Dorosłych: 116-123
Antydepresyjny Telefon Zaufania Fundacji ITAKA: 22-484-88-01

Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji 22-594-91-00 środa i czwartek 17.00-19.00
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: 116-111
Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie: 800-120-002
Infolinia Anonimowych Alkoholików: 801-033-242
Bezpłatna Linia Wsparcia dla Osób po Stracie Bliskich Fundacji Nagle Sami: 800-108-108
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Elblągu: 55-6258230
NZOZ Młodzieżowy Ośrodek Terapeutyczny KARAN Dom Zacheusza: 55-6496949

Zachęcam do zapoznania się z poradnikiem Rola pracowników oświaty w promowaniu zdrowia psychicznego i zapobieganiu zachowaniom autodestrukcyjnym u młodzieży


Wakacje za:

 

 

Projekt SCONE

Kampania Dzieciństwo bez Przemocy

Nagrody

Uczelnie

  • PG
  • UG
  • WSBG
  • ANS
  • AMiNSN

Linki

Kampania Dzieciństwo bez Przemocy